Jen pojem, ale jaké bohatství se pod ním může skrývat, pokud navnímáme, co to může všechno znamenat.
Povídám si s člověkem. Na první slova jakoby rozumí, ale při dalším povídání je jasné, že Jen rozumí ale Necítí TO.
Určité “nabalené” systémy přesvědčení znemožňují, aby se sdílení k člověku dostalo “čistě”. Programy výchovy a neochota si uvědomit jak se programuje slovem, mohou znemožnit člověku sdílet pojmy s vědomím, že pro každého mohou mít jiný význam.
Ochota může být stav kdy jsme “na příjmu”. Vnímáme všemi dostupnými možnostmi.
Jak se tomu stavu přiblížit?
V situaci, kdy nejsme ztotožněni se slovy, ale vnímáme že mluvíme, už se to děje..
Ve chvíli kdy chápu, že druhý má svůj důvod k tomu co se s ním děje a i přes to, že to směřuje ke mě, není to osobní..už se to děje.
Pokaždé když vnímám, že mohu změnit úhel pohledu a místo zlosti se třeba usmát…už se to děje…
Povídám si s klientem a vnímám. Pokud je ochota aktivní, je na příjmu má smysl investovat energii do upřímné komunikace. Pokud je “zavřeno” posluchač není na příjmu, muže se stát, že blokovaná mysl si slova vyloží po svém a později překroutí význam, nebo dokonce vezme věc osobně a ukřivdí se.
Jsme dost bdělí abychom rozpoznali stav Ochoty?
Malé dítě tento stav žije do té doby, než emoční zranění přinutí vytvořit si ochrannou masku.
A co Vy…
Děkuji